Inspireren tot actie met 'gouden cirkel'

News Detail

Het is relatief gemakkelijk om te vertellen 'wat' je doet, maar het verhaal wordt al ingewikkelder wanneer je uitlegt 'hoe' en 'waarom' je dat doet. Dat is jammer, omdat daar juist de onderscheidende waarde zit. Het effect van een (goed vertelt) sluitend verhaal legt Simon Sinek uit aan de hand van zijn 'gouden cirkel' model in deze TEDxTalk.

 

'Gouden cirkel' in het kort

We zijn gevoelig voor verhalen die emotie opwekken. Je herkent het zelf wanneer je een goed boek leest, een prachtige film ziet of luistert naar een inspirerende speech. Wanneer je mensen eerst het grotere plaatje (de missie) uitlegt, zijn ze geneigd meer waarde te hechten aan de boodschap die volgt. Dat is ook van toepassing bij het vergroten van leiderschap in (bedrijfs)communicatie.

Wil je niets missen?

Meld je dan aan voor onze nieuwsbrieven en ontvang tips, inzichten en inspirerende artikelen van de Baak.

Scroll up