Welkom! Wij gebruiken noodzakelijke en analytische cookies om de site beter te laten functioneren en te optimaliseren. Om relevante advertenties op andere sites te tonen, gebruiken wij advertentie cookies waarvoor wij graag jouw toestemming vragen. Lees meer over ons cookie statement.
Het is relatief gemakkelijk om te vertellen 'wat' je doet, maar het verhaal wordt al ingewikkelder wanneer je uitlegt 'hoe' en 'waarom' je dat doet. Dat is jammer, omdat daar juist de onderscheidende waarde zit. Het effect van een (goed vertelt) sluitend verhaal legt Simon Sinek uit aan de hand van zijn 'gouden cirkel' model in deze TEDxTalk.
We zijn gevoelig voor verhalen die emotie opwekken. Je herkent het zelf wanneer je een goed boek leest, een prachtige film ziet of luistert naar een inspirerende speech. Wanneer je mensen eerst het grotere plaatje (de missie) uitlegt, zijn ze geneigd meer waarde te hechten aan de boodschap die volgt. Dat is ook van toepassing bij het vergroten van leiderschap in (bedrijfs)communicatie.
Meld je dan aan voor onze nieuwsbrieven en ontvang tips, inzichten en inspirerende artikelen van de Baak.