News Detail

Het is relatief gemakkelijk om te vertellen 'wat' je doet, maar het verhaal wordt al ingewikkelder wanneer je uitlegt 'hoe' en 'waarom' je dat doet. Dat is jammer, omdat daar juist de onderscheidende waarde zit. Het effect van een (goed vertelt) sluitend verhaal legt Simon Sinek uit aan de hand van zijn 'gouden cirkel' model in deze TEDxTalk.

 

'Gouden cirkel' in het kort

We zijn gevoelig voor verhalen die emotie opwekken. Je herkent het zelf wanneer je een goed boek leest, een prachtige film ziet of luistert naar een inspirerende speech. Wanneer je mensen eerst het grotere plaatje (de missie) uitlegt, zijn ze geneigd meer waarde te hechten aan de boodschap die volgt. Dat is ook van toepassing bij het vergroten van leiderschap in (bedrijfs)communicatie.


Empty Page Section

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op debaak.nl. Als je nog geen account hebt, kun je een account aanmaken.close

Anderen bekeken ook

De trainingen van de Baak zijn specifiek ontworpen om een
impact te geven op verschillende niveaus.

Meer inspiratie

Inspirerende artikelen, filmpjes, tests of boekentips.


  • teaser_debaak_0019

    De risico's van optimisme

    Artikel

    Van leiders wordt optimisme gevraagd, maar dat kan de soms harde werkelijkheid vertroebelen: ziehier de Stockdale-paradox. Nieuw leiderschap houdt in dat je hier meer dan ooit mee om weet te gaan.

    Lees meer...

  • teaser_debaak_0080

    Wie ben jij zonder je baan?

    Artikel

    Als mensen zich voorstellen in een nieuw gezelschap zeggen ze vaak als eerste wat voor baan ze hebben. ‘Ik ben Henk en ik werk als manager bij…’ of ‘Mijn naam is Mirjam en ik ben senior projectleider bij … ‘ Niets bijzonders. Of wel?

    Lees meer...

Scroll up