Welkom! Wij gebruiken noodzakelijke en analytische cookies om de site beter te laten functioneren en te optimaliseren. Om relevante advertenties op andere sites te tonen, gebruiken wij advertentie cookies waarvoor wij graag jouw toestemming vragen. Lees meer over ons cookie statement.
Regelmatig verlopen gesprekken niet zoals je gehoopt had. Dan helpt het om je ervan bewust te worden dat in elke conversatie vier communicatieniveaus spelen: inhoud, procedure, interactie en gevoelens.
Tijdens het werk richten wij ons vooral op de inhoud en de procedure. Er valt echter veel te winnen om ook aan de andere twee aandacht te besteden. Dat voorkomt veel misverstanden, irritaties en vertragingen. En maakt dat je het weer makkelijker met elkaar eens zal worden.
In onze training Management van Mensen krijg je alle basiskennis over leidinggeven en hoe je hier efficiënter en persoonlijker in kunt worden. Zodat mensen graag met je werken en jij met hen!
Veel mensen denken dat praten over het interactieniveau en gevoelens in werksituaties niet functioneel is. Wat ze vergeten is dat het altijd meespeelt. Wanneer je je ergert aan iemand ben je het vaak daardoor oneens met zijn of haar voorstellen. De emotie ophelderen heeft dan direct effect voor de rest van het gesprek.
Zo krijg je gesprekken weer op gang:
Meld je dan aan voor onze nieuwsbrieven en ontvang tips, inzichten en inspirerende artikelen van de Baak.