Empty Page Section

Kwalitatieve studie naar de 'best practices' van Leiderschapsontwikkeling

Om succesvol te blijven, moeten organisaties flexibel en efficiënt zijn, met klantgerichte en betrokken medewerkers. Een belangrijke manier om dat te bereiken is door managers te ontwikkelen die daar leiding aan kunnen geven. Dat maakt dat leiderschapsontwikkeling steeds meer een significante succesfactor is voor organisaties.

Dat beeld komt naar voren uit een kwalitatieve studie van de Baak onder 11 uiteenlopende grote organisaties: PostNL, de Volksbank, de Bijenkorf, Alphabet Nederland, Schiphol Group, NXP Semiconductors, Waternet, RIBW K/AM, HVC, TBI en Kuijpers.

Het blijkt dat de verantwoordelijken voor leiderschapsontwikkeling dichtbij ‘de business’ moeten staan om de programma's goed te kunnen aansturen zodat er ook rendement is van de training. Daarnaast is eigenaarschap één van de succesfactoren van leiderschapsontwikkelingstrajecten. Lees hoe dit eruit ziet in de praktijk en welke andere trends er zijn in dit rapport.

Vul je gegevens in en download het onderzoek:

*
*
*
*
Scroll up