Empty Page Section

Goed communiceren is een must

Open, transparant en oprecht communiceren is een must in de huidige netwerk- en kenniseconomie. Klanten, stakeholders en leveranciers verwachten niet anders van organisaties waarmee ze zakendoen. Ook je collega's en medewerkers gaan graag de dialoog met je aan; samen zet je betere prestaties neer wanneer de onderlinge communicatie – en daardoor de werksfeer – open en eerlijk is. Communicatieve vaardigheden behoren tot de essentiële leiderschapskwaliteiten. Jouw manier van communiceren en luisteren bepaalt of je anderen meekrijgt in je verhaal.

Echte effectieve communicatie ontwikkel je bij de Baak

Hoe je communiceert, komt voort uit je persoonlijkheid én uit ingesleten gedrag. Merk je dat anderen hun ideeën beter voor het voetlicht brengen dan jij? Of dat onenigheid bij jou ontaardt in een conflict, terwijl een collega al snel tot een oplossing komt? Door je communicatiestijl te onderzoeken en je communicatievaardigheden aan te scherpen in een excellente communicatietraining, word je zichtbaarder voor anderen en voorkom je miscommunicatie. Effectief communiceren behoort tot de belangrijkste skills van professionals, adviseurs en managers en loopt als een rode draad door al onze trainingen. In plaats van een communicatietraining kun je dus ook kiezen voor een leiderschapstraining of een training persoonlijke ontwikkeling. Je ontwikkelt je communicatievaardigheden bij de Baak.

Advies nodig

 

Neem contact op met onze adviseurs via

Telefoon
0343-556369
E-mail
advies@debaak.nl

Meer inspiratie

Inspirerende artikelen, filmpjes, tests of boekentips.


  • teaser_debaak_0002

    Hoor jij écht wat je team zegt?

    Artikel

    Teamleden bepalen vaak grotendeels zelf hoe ze hun doel halen en wat ze daarvoor nodig hebben. Zo werken ze bij veel bedrijven in multidisciplinaire teams volgens de agile of lean methodologie. Resultaatgericht en zonder traditionele baas. Er is minder overleg en minder coördinatie. Maar wel meer verantwoording voor teams en individuen en meer ruimte voor initiatief. Beter luisteren verhoogt de teamprestaties en vergroot de creativiteit. En het mooie is: beter luisteren kun je leren. 3 waardevolle adviezen.

    Lees meer...

Scroll up