Empty Page Section

Noordwijk/Hilversum, 27 november 2018

Strategisch partnership de Baak en NCOI Groep.

Het 70 jaar jonge prestigieuze trainingsinstituut voor leiderschap en persoonlijke ontwikkeling de Baak en NCOI Groep gaan een strategische samenwerking met elkaar aan. Concreet betekent dit dat de Baak gebruik gaat maken van de expertise van NCOI Groep, onder andere op het gebied van bedrijfsprocessen en ICT. De Baak blijft volledig zelfstandig en behoudt de autonomie en zeggenschap. NCOI Groep neemt een minderheidsbelang in het instituut.

Marcel Wintels, directeur de Baak: “Ons doel is om de komende jaren onze leidende positie nog verder uit te bouwen, met onze onderscheidende focus op de ‘Human Side of Enterprise’ . Om dit te realiseren willen wij stevig innoveren en tegelijkertijd investeren in een toekomstbestendige, hoogwaardige organisatie wat betreft faciliterende processen. Dit willen wij doen onder onze eigen regie en met het behoud van onze kenmerkende en bijzondere leerlocaties. Wij zijn ervan overtuigd dit te kunnen doen door met NCOI Groep samen te werken, vanwege de expertise en kennis.”

Voor de Baak en haar medewerkers verandert er door de strategische samenwerking met NCOI Groep niets. Wintels: “De Baak is al vele decennia een begrip en er is heel bewust voor gekozen het instituut de eigen autonomie en zeggenschap te laten behouden. De Baak is een organisatie met een geheel eigen, kenmerkende identiteit en dat zal ook zo blijven. We kunnen ons op deze wijze versterken en versneld doorontwikkelen als topinstituut voor vele huidige en toekomstige generaties leiders.”

Zowel het leerbedrijf als het vastgoed- en hospitalitybedrijf blijven ongewijzigd en volledig verbonden en de Baak blijft zelfstandig opereren. De opleidings- en trainingsinstituten binnen NCOI Groep kunnen hun opleidingsprogramma’s, waar mogelijk, op locaties van de Baak uitvoeren. De huidige directie blijft leidinggeven aan de Baak.

Beide organisaties doen geen uitspraken over de (financiële) details.

Over de Baak

Al meer dan 70 jaar is de Baak hét trainingsinstituut voor leiderschap en persoonlijke ontwikkeling voor hoogopgeleide professionals. De Baak onderscheidt zich door een focus op de ‘Human Side of Enterprise’. In onze intensieve en interactieve trainingen staan hoofd, hart en handen centraal. We verdiepen, verbinden en vernieuwen. Onze missie is anderen en onszelf door leren verder te brengen. De Baak verzorgt open trainingen en incompany trajecten, maakt zich sterk voor duurzaam ondernemen en draagt bij aan tal van maatschappelijke projecten over leren en ontwikkeling. De Baak is verbonden met VNO-NCW en gevestigd in Noordwijk en Driebergen. Kijk voor meer informatie op: www.debaak.nl

Over NCOI Groep

NCOI Groep is de grootste particuliere onderwijsorganisatie van Nederland. NCOI Groep heeft als missie het faciliteren van jongeren en volwassenen tijdens hun levenslange professionele ontwikkeling, waardoor het verwezenlijken van hun persoonlijke aspiraties en daarmee die van hun organisaties bereikbaar wordt. NCOI Groep bestaat uit diverse gerenommeerde opleiders zoals NCOI Opleidingen, Scheidegger, NTI, Schoevers, ISBW, Computrain, Markus Verbeek Praehep, NIBE-SVV, Pro Education, LECTRIC, Bestuursacademie Nederland, ROVC, SRM, Instituut Blankestijn en Luzac. NCOI Groep heeft circa 2200 medewerkers en zo’n 4500 actieve freelance professionals. NCOI Groep is preferred supplier bij het grootste deel van de Top 500 organisaties in Nederland.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

E I N D E P E R S B E R I C H T

Voor meer informatie: