Hero

Empty Page Section

Samen leren maakt je organisatie wendbaar

Het vermogen van je organisatie om vlot in te spelen op veranderingen en kansen is cruciaal in deze tijd. Om sneller te kunnen schakelen met de klant is flexibiliteit en actiekracht nodig. Om dit te realiseren worden naast de huidige manieren van werken steeds vaker ook nieuwere organisatievormen gekozen, zoals agile, zelfsturing of projectorganisatie. Welke vorm je ook hebt, wendbaar zijn als organisatie is tegenwoordig een must. Wat betekent dat voor de competenties van leiders en medewerkers?

Het vraagt om effectieve samenwerking, elkaar aanspreken, eigenaarschap en betrokkenheid van iedereen in de organisatie. Het vraagt om leiders die richting geven vanuit visie en die vernieuwing stimuleren.

Leren en verbeteren wordt de ‘modus normale’. Alleen met een lerende organisatie behaal je duurzame resultaten. Wanneer je daarin slaagt, wordt ‘werken’ een plezierige uitdaging. Je zit samen in de flow en je stimuleert elkaar ‘out of the box’ te denken. In de praktijk is dit nog niet altijd even makkelijk. Dus, hoe word je een lerende organisatie? Hoe kun je met normale mensen buitengewone dingen doen?

In onze maatwerktrajecten verbinden wij leren aan actuele vraagstukken van de organisatie. Hierdoor komt leren en werken zo dicht mogelijk bij elkaar. Deelnemers verwerven nieuwe vaardigheden, krijgen een andere mindset en zijn meer gericht op samen resultaten bereiken.

Incompany training op maat

Iedere organisatie is uniek, met een eigen dynamiek en met specifieke leervragen die aansluiten op de doelstellingen en ambities. Op basis van de talenten en behoeftes van de deelnemers werken we in samenwerking met onze klanten een leertraject op maat uit.

Voorop staat, dat we gaan voor het beste resultaat. We werken met beproefde methodes, met ervaren trainers die begrijpen wat er speelt in organisaties, met experts uit binnen- en buitenland en met alle middelen die er nodig zijn. Wij verzorgen onze trainingen op een van onze unieke locaties aan zee of in het bos, of op een locatie naar je keuze.

Onderwerpen waarmee de Baak in samenwerking met haar klanten al bewezen heeft excellente resultaten te kunnen realiseren zijn:

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie?

Neem dan contact op met onze adviseurs via 0343-556369 of advies@debaak.nl. Of bekijk ter inspiratie hier beneden verschillende klantcases.

Informatie of advies

Neem contact op met onze adviseurs via

Telefoon
0343-556369
E-mail
advies@debaak.nl

Empty Page Section

  • Kuijpers | Management Development voor een nieuwe generatie leiders

    klantcases

    De Baak maakte voor Technisch Dienstverlener Kuijpers een bijzonder maatwerk traject dat de strategische doelen van het bedrijf ondersteunt en verder brengt. In dit Management Development programma wordt een nieuwe generatie leiders opgeleid voor de toekomst. En dat doet Kuijpers, een familiebedrijf, gedeeltelijk zelf, want zij zijn mede-maker van het programma.

    Er wordt gewerkt met caseteams die werken aan afdeling-overkoepelende verbeter projecten. , asielzoekers als coach... bekijk het en leer meer over de nieuwste vormen van leren in organisaties met de Baak.

    Lees meer...

  • de Baak

    Cofely Energy Solutions | AEM-cube

    klantcases

    Cofely Energy Solutions BV was een conventioneel installatiebedrijf en is door de veranderende vraag op de markt verschoven naar innovatief projectontwikkelaarbedrijf. “Dat vraagt heel veel van je personeel”, vertelt algemeen directeur Bas Ambachtsheer. “Als managementteam besloten we dat we inzicht in onszelf moesten hebben, inclusief de blindspots, om deze bedrijfsverandering goed te kunnen uitdragen en in goede banen te leiden. Wij zijn een voorbeeld voor de rest van de teams.”

    Lees meer...

  • teaser_0009

    Dubois & Co | Impact...

    klantcases

    Registeraccountantskantoor Dubois & Co koos voor een gewaagd leiderschapsontwikkelingstraject met de Baak. Door middel van een Management Development programma werd de vraag over de toekomst van hun organisatie bij tien potentiële leiders uit hun eigen organisatie neergelegd. Gekoppeld aan het uitwerken van deze strategiecase werkten de deelnemers aan hun eigen leiderschapskwaliteiten.

    Lees meer...

  • teaser_0023

    Hoe Fujifilm Europe succesvol op eigen benen ging staan

    klantcases

    Fujifilm Europe verdiende jarenlang aan één succesvol product: filmrolletjes. Totdat die filmrolletjes ‘opeens’ niet meer nodig waren. Fuji had toen twee opties: reorganiseren of vernieuwen. Het werd die laatste optie. Met hulp van de Baak werd een succesvol veranderingstraject ingezet. Tegenwoordig produceert het bedrijf membranen voor gaszuivering en waterzuivering, relatief kleine producten naast de offsetplaten en fotopapier.

    Lees meer...

  • ING | Starting Manager

    klantcases

    Starting Manager is een programma voor beginnende leidinggevenden binnen ING waarin resultaatgerichtheid en authenticiteit hand in hand gaan. Om een team strategisch te sturen en tot prestaties te laten komen moet je je medewerkers goed kunnen coachen. Dat gaat het beste als je jezelf als persoon goed kent en kunt neerzetten. Je eigenheid op een evenwichtige manier inzetten dus, binnen een redelijk op resultaatgerichte organisatie.

    Lees meer...

  • teaser_0012

    Nedstaal | MT in beweging

    klantcases

    Binnen Nedstaal is in 2010 een nieuw management team gevormd. Daarnaast hebben er de afgelopen tijd een aantal wisselingen binnen het team plaatsgevonden. Dit was de aanleiding om een MT-traject samen met de Baak te gaan doen.

    Lees meer...

  • teaser_0010

    PostNL | Innovatiekracht en Ondernemerschap

    klantcases

    Vernieuwen en ontwikkelen staan bij veel bedrijven hoog op de agenda. Daarvoor zijn medewerkers met een ondernemende houding nodig. Bij PostNL betekent dat bijvoorbeeld kansrijke producten zoals o.a. pakketdienst en e-commerce stevig en onderscheidend in de markt zetten.

    Lees meer...

  • Slachtofferhulp Nederland | intern cultuurverschil

    klantcases

    Slachtofferhulp Nederland heeft onlangs de afdeling slachtofferhulp van de politie Haaglanden overgenomen. Ook al was het soort werk bijna hetzelfde (callcenter, psychosociale, praktische en crisisondersteuning en juridische dienstverlening), er bestond een cultuurverschil tussen de nieuwe groep mensen en de bestaande organisatie die leidde tot spanningen en onbegrip. Reden om met de gehele groep afdelingshoofden een dagworkshop te doen bij de Baak te Driebergen.

    Lees meer...

  • Strukton Civiel | efficiëntie vergroten door intervisie

    klantcases

    Strukton Civiel bestaat uit een aantal bedrijven voor infrastructuuroplossingen. De projectmanagers en projectverantwoordelijken uit de verschillende disciplines werken zeer zelfstandig aan grote en langdurige projecten, gekoppeld aan forse budgetten. Veel tijd om informatie uit te wisselen is er dan niet. Om de efficiëntie te verbeteren koos Strukton er voor om deze medewerkers een intervisietraject te laten volgen onder leiding van de Baak.

    Lees meer...

Scroll up