Empty Page Section

Tijdens het Baak Strategie Programma willen we het kader waarbinnen je handelt verbreden. We willen je nieuwe inzichten en inspiratie bieden. Daarom gaan we de tweede dag van de eerste module op bezoek bij een aantal bijzondere innovatiegerichte organisaties; van startups tot gevestigde bedrijven en van overheid tot sociaal-maatschappelijk betrokken bedrijven. Door met hen te praten leer je hoe deze organisaties met hun strategische vraagstukken omgaan. Na afloop van deze dag zit je vol nieuwe ideeën die je kunnen helpen bij je eigen casuïstiek.

 

We gaan op bezoek bij de volgende organisaties:

Nudge

Echte verandering komt van onderaf! Nudge realiseert positieve gedragsverandering door nauw samen te werken met onze community van 58.000+ mensen en 300+ partnerorganisaties aan projecten en campagnes die de wereld beter maken. Wij zetten onze ervaring in om organisaties te veranderen van onderaf. Wij helpen organisaties hun ambities vorm te geven en te realiseren! Door mensen te raken in hun hoofd én in hun hart, en door de juiste cultuur en context te creëren waarin expertise vanuit alle lagen naar boven komt en plannen ook echt worden uitgevoerd. Nudge gelooft in kleine stapjes. Niet omdat kleine stapjes genoeg zijn, maar omdat kleine stapjes grote sprongen mogelijk maken.

 

Van de Bron

Vandebron is dé marktplaats voor duurzame energie. Bij Vandebron kies je zelf van wie je 100% lokaal opgewekte energie koopt. Kies je voor Vandebron, dan komt je geld direct bij een lokale, schone energiebron terecht. Zo maakt jouw keuze echt een verschil en maken we samen Nederland een stukje groener. Bovendien ben je vaak goedkoper uit, weet je zeker dat je geld goed terecht komt en ben je net zo zeker van energie als bij een traditionele energieleverancier.

 

RAI Amsterdam

RAI Amsterdam organiseert evenementen in binnen- en buitenland en exploiteert het RAI Convention Centre in Amsterdam. Jaarlijks verwelkomt RAI zo’n 1,5 miljoen bezoekers en 18.000 exposanten tijdens circa 500 evenementen. Innovatie, kennisdeling en matchmaking – evenementen kunnen niet zonder deze ingrediënten. En als je dit verder afpelt, dan gaat het bij evenementen uiteindelijk om de waarde van de ontmoeting. Bij de RAI is dit niet voor niets de kern van de strategie en de innovatiefocus.

 

Growndowntown_Rooflife

Wij zijn GrownDownTown en Rooflife – een groen design bureau met als missie om de steden wereldwijd te vergroenen en te vergroenten. Wanneer straks 75% van de wereldbevolking in steden woont, dan moeten de steden leefbaar zijn: frisse lucht, ontspanning en voldoende vers voedsel. Daarnaast moet de stad weerbaar worden tegen weersinvloeden: stortbuien en hittestress. Deze stedelijke uitdagingen bestrijden wij met innovatieve groene oplossingen die integreren met de stad: daktuinen, subtropische binnentuinen en urban farming in de breedste zin van het woord.

 

Topsport_Amsterdam

Topsport Amsterdam helpt talentvolle topsporters en topsport-verenigingen hun ambities te realiseren. Zo kunnen talentvolle sporters zich ontwikkelen tot internationale medaillekandidaten. Daarnaast zorgen wij voor een portfolio aan nationale en internationale topsportevenementen in Amsterdam. Deze bieden de sporters de kans te excelleren in eigen stad en land. Bovendien zetten wij Amsterdam (inter)nationaal op de kaart als stad waar ook de topsport een prominente plaats inneemt. Als publiek private Stichting opereren wij in nauwe samenwerking met NOC*NSF en Gemeente Amsterdam in een zeer complex ecosysteem van partijen uit sport, onderwijs, huisvesting, wetenschap, zorg, politiek, media, kunst, cultuur en bedrijfsleven.

 

Terug naar Baak Strategie Programma


Scroll up