• Persoonlijke aandacht
  • Grensverleggend
  • De beste trainers
  • Gecertificeerd
  • Grensverleggend en Persoonlijke aandacht

Empty Page Section

Leiden en ondernemen is mensenwerk

Leiden is tegenwoordig meer dan leidinggeven. Netwerkeconomie, duurzaamheidskwesties, globalisering en sociale media … de wereld is definitief veranderd. Klanten en medewerkers zijn kritischer en mondiger dan ooit. Gewoon aansturen werkt niet meer, je moet als leider stevig aanwezig zijn als persoon en je strategische intelligentie inzetten. Hoe zorg je ervoor dat de leiders in je organisatie toekomstbestendig zijn?

Authentiek en geloofwaardig

Sterk leiderschap begint bij de leider als persoon. Kun je goede samenwerking initiëren en beïnvloed je tactisch het politieke krachtenveld? Wat zijn de talenten en valkuilen? Tijdens deze incompany training dagen wij deelnemers uit om dit te onderzoeken. Daarnaast is een open houding belangrijk in deze tijd waarin veel veranderingen plaatsvinden. Leiders moeten bijna dagelijks flexibel inspelen op nieuwe ontwikkelingen. Dat bereik je niet alleen maar door mensen meer eigenaarschap te geven. Dit leidt tot snellere beslissingen en acties. Dit is typisch voor nieuw leiderschap.

“Durf uit je comfortzone te stappen en motiveer anderen dit ook te doen. Het levert verassende en nuttige inzichten op.”

Sturen en loslaten tegelijkertijd

De rol van leiders is om richting te geven vanuit de organisatiedoelstelling, uitdagingen te formuleren en mensen in beweging te brengen. Daarna is het de kunst om los te laten. Leren vertrouwen dat medewerkers de juiste beslissingen nemen zelfs als er tegengestelde belangen of meningsverschillen spelen. De leider blijft sparringpartner, degene aan wie verantwoording wordt afgelegd en de verbinder tussen alle lagen van de organisatie. Wendbaar leiderschap staat voor het creëren van een context waarin gewone mensen buitengewone dingen gaan doen.

“Naast dat ik mezelf als leider heb ontwikkeld, weet ik nu ook hoe ik de ontwikkeling van mijn eigen medewerkers en collega’s kan coachen.” 

Deelnemers na een incompany traject leiderschapsontwikkeling …

  • Geven op resultaatgerichte en relatiegerichte wijze leiding, waarbij zij flexibel zijn in hun stijl.
  • Vertalen actuele ontwikkelingen naar consequenties voor hun eigen afdeling en sturen zo medewerkers in een steeds veranderende organisatie.
  • Stralen zelfvertrouwen uit en weten de status-quo van hun teams op een positieve manier uit te dagen.
  • Weten hoe ze hun kennis en vaardigheden op collega’s overbrengen, zodat ze individueel én als organisatie actief en duurzaam bijdragen aan de doelstellingen van de organisatie.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Ben jij geïnteresseerd in een incompany traject en wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem gerust contact op met één van onze adviseurs. Je bereikt ons via 0343-556369 of mail naar advies@debaak.nl. Of vul het adviesformulier in.

Bekijk ook de andere thema's van onze incompany trainingen.

Wil je meer informatie of advies over incompany trajecten?

Neem contact op met onze adviseurs:

Telefoon
0343-556369
E-mail
advies@debaak.nl
Advies aanvragen

Bekijk onze klantcases

Lees meer over de vragen die wij van klanten kregen en de trajecten die we met hen vormgaven.

  • logo_bijenkorf_teaser

    Bijenkorf | Leadership Program

    klantcases

    “Het meest aanspreekbare is dat je met een groep collega’s een hele mooie reis maakt, waarin je heel veel over jezelf, je eigen persoonlijk leiderschap en (van) de ander leert. Dit creëert een band, die ontzettend kostbaar is. Op regelmatige basis, voor een aantal dagen, tot stilstand komen en tijd voor jezelf nemen, is heel waardevol. Het is een programma, waar je ook na een aantal jaar op andere momenten in het (professionele) leven, nog heel veel aan hebt.” Sigrid Langendaal, hoofd Talent & Management Development, de Bijenkorf.

    Lees meer...

  • logo_bouwmaat_teaser

    Bouwmaat | Op weg naar een multichannel-organisatie

    klantcases

    “We hebben dankzij de training nu echt de juiste focus te pakken. Onze klanten krijgen daardoor meer aandacht en komen vaker terug. De rollen van onze medewerkers zijn duidelijker afgebakend, waardoor zij zich meer kunnen specialiseren in de werkzaamheden waar ze echt goed in zijn. Hierdoor kunnen we onze klanten nog beter te woord staan!” – Robbie van Gils, manager Commercie & Operatie bij Bouwmaat Ter Steege Handel

    Lees meer...

  • logo_kuijpers_teaser

    Kuijpers | Leiders in transitie

    klantcases

    “Het is goed te zien dat de deelnemers in staat zijn geweest competenties te ontwikkelen die nodig zijn voor duurzaam leiderschap. Ze hebben laten zien dat ze flexibel zijn in hun leiderschapsstijl, dat ze samenwerking stimuleren, een rolmodel zijn voor hun medewerkers.”
    -Aukje Kuypers, directievoorzitter van Kuijpers Installaties

    Lees meer...

Scroll up