Onderzoek | Succesfactoren van Leiderschapsontwikkeling

Kwalitatieve studie naar de 'best practices' van Leiderschapsontwikkeling


Om succesvol te blijven, moeten organisaties flexibel en efficiënt zijn, met klantgerichte en betrokken medewerkers. Een belangrijke manier om dat te bereiken is door managers te ontwikkelen die daar leiding aan kunnen geven. Dat maakt dat leiderschapsontwikkeling steeds meer een significante succesfactor is voor organisaties.

Dat beeld komt naar voren uit een kwalitatieve studie van de Baak onder 11 uiteenlopende grote organisaties: PostNL, de Volksbank, de Bijenkorf, Alphabet Nederland, Schiphol Group, NXP Semiconductors, Waternet, RIBW K/AM, HVC, TBI en Kuijpers.

Het blijkt dat de verantwoordelijken voor leiderschapsontwikkeling dichtbij ‘de business’ moeten staan om de programma's goed te kunnen aansturen zodat er ook rendement is van de training. Daarnaast is eigenaarschap één van de succesfactoren van leiderschapsontwikkelingstrajecten. Lees hoe dit eruit ziet in de praktijk en welke andere trends er zijn in dit rapport.

Klik op de button hieronder om het onderzoek direct te downloaden.

Download onderzoek

Wil je geïnspireerd blijven?
Mis niks en meld je aan voor onze nieuwsbrieven. Dan blijf je automatisch op de hoogte van inspirerende artikelen en nieuws van de Baak. Of volg ons op FacebookTwitter, Instagram en Linkedin.

Heb je ondertussen nog vragen?
Bel ons dan via 0343-556369 of stuur een email naar advies@debaak.nl.

Scroll up