nieuws
16 oktober 2025

Chief Value Officers 2025: financiële leiders die sturen op échte winst


Tijdens de Nationale Conferentie Brede Welvaart 2025 in Amsterdam zijn de Chief Value Officer van het Jaar Awards uitgereikt aan drie financiële leiders die vooroplopen in duurzaamheid en maatschappelijke waardecreatie. De winnaars, Arnold Mars (CFO AFAS), Jasper de Wit (CFO Haskoning) en Marike Bonhof (CFO Ymere),  ontvingen de titel Chief Value Officer van 2025 voor hun vernieuwende leiderschap, waarin financiële resultaten hand in hand gaan met impact op mens, maatschappij en milieu.

Van financiële winst naar maatschappelijke waarde

De Chief Value Officer Award is een initiatief van de Impact Economy Foundation, in samenwerking met de Baak, Impact Institute en Been Management Consulting. De award zet CFO’s in de schijnwerpers die de stap zetten van Chief Financial Officer naar Chief Value Officer: leiders die sturen op ‘echte winst’. Winst die verder gaat dan cijfers alleen en ook bijdraagt aan sociaal, menselijk, natuurlijk én financieel kapitaal.

Leiderschap vanuit intuïtie

Namens de Baak verzorgde trainer Edith Bergamin tijdens de conferentie de workshop “Volg je intuïtie. Ontdek je koers.” Met de deelnemers onderzocht zij wat intuïtie betekent in leiderschap. Woorden als kerngevoel, vertrouwen en weten zonder te weten kwamen daarbij naar voren. Edith liet de deelnemers ervaren hoe intuïtie kan fungeren als kompas bij het nemen van besluiten in complexe tijden en hoe je dit vermogen bewust kunt inzetten in de dagelijkse praktijk.

Waarom de Baak betrokken is

Als partner van de Chief Value Officer Awards ondersteunt de Baak de ontwikkeling van leiders die verder kijken dan economische groei alleen. Vanuit onze visie dat persoonlijk bewustzijn en maatschappelijke verantwoordelijkheid onlosmakelijk verbonden zijn met goed leiderschap, helpen we leiders ruimte te maken voor reflectie, intuïtie en zingeving. Zo dragen we bij aan waardecreatie die ertoe doet; voor organisaties én voor de samenleving.

Inspiratie voor de toekomst

De drie winnaars laten zien hoe het anders kan: door duurzaamheid, samenwerking en menselijkheid te verankeren in hun strategieën en besluitvorming. Daarmee inspireren zij een nieuwe generatie leiders om te sturen op True Profit: winst met een zo hoog mogelijke bijdrage aan het welzijn in de samenleving.